JCI IJmond organiseert JCI Beverwijk Culinair

Op 2 en 3 maart 2019 is het zover en organiseert JCI IJmond in samenwerking met een aantal Beverwijkse horeca ondernemers het eerste JCI Beverwijk Culinair. Na jarenlang Bites & Beats in Heemskerk te hebben georganiseerd, kriebelde het weer bij deze vereniging voor jonge ondernemers: JCI IJmond. Voorzitter Chiel Rengers vertelt: ‘Bites Beats was geweldig om te doen, maar het is nu tijd voor iets nieuws en focus op een andere stad: Beverwijk’. Wij hebben een jaar gebroed en met veel plezier introduceren wij dan ook Beverwijk Culinair! Het eerste weekend in maart laten we u samen met de plaatselijk horeca op een laagdrempelige wijze kennis maken met hetgeen zij u op culinair gebied kunnen serveren en uiteraard alles wederom in teken van ‘Het goede doel’, aldus Rengers.

Hoe werkt het? 

Het event heeft dezelfde opzet als de welbekende Wijnroute of de Bokbierentocht. Bij Ome Pietje, De Jonge Halewijn, De Smaeckkamer, Gasterij Vuurland, Brafoer en Stadsbrouwerij Broer en Zus te Beverwijk kan je gedurende het weekend van 2 en 3 maart in de middag tot en met 17:00 uur een hapje en drankje kopen voor een bedrag van maximaal € 5,00. Dit kan alleen op vertoon van een ticket die je voor een klein bedrag van 5 euro kunt aanschaffen bij alle deelnemende horeca. Zo kan je voorafgaand je ticket kopen of op de dag zelf. Steun tegelijk het goede doel: Heliomare.
Het goede doel is Heliomare. Met het kopen van uw kaartje bevordert u de revalidatie van uw medemens, geeft u ze extra vreugde met bijvoorbeeld de aanschaf van materialen om sneller te herstellen. Hierbij speelt de factor ‘fun’ vaak een grote rol. Met uw donatie kunnen de mensen die deelnemen aan de diverse activiteiten in Heliomare weer sneller hun normale leven kunnen oppakken. Kortom jij plezier, zij plezier, is het motto van Beverwijk Culinair. De opbrengst van dit event doneert JCI IJmond volledig aan dit goede doel. 

Culinaire hapjes


De deelnemede horeca geven aan dat het een leuke manier is om nieuwe menu’s te introduceren en mensen 
kennis te laten maken met de diverse restaurants. Een mooie manier om ons als ondernemers eens anders op de kaart te zetten en mensen aan ons te verbinden die onze restaurants bijvoorbeeld nog nooit bezocht hebben. Niet verbonden aan bier, niet verbonden aan wijn, maar bedoeld voor de hele familie. Dat er een goed doel aan is verbonden maakt het geheel natuurlijk nog meer bijzonder.